Slowspotter-Wood-and-Paper-renowacja-kampera

Wood and Paper – spersonalizowane i ręcznie robione stoliki do naszego kampera

Renowacja kampera – nasz nowy Lucky

Slowspotter Podroze Kamperem Lucky Laika

Jeśli umknęła Wam do tej pory ta informacja, to nadmienię, że jakiś czas temu kupiliśmy we Włoszech oldschoolowego kampera Laika Iveco z ‘98 roku. Sam kamper był w stanie idealnym, we wnętrzu dominowało drewno i granatowa tapicerka. Jednak brakowało mu charakteru i dodatków, które nadałyby bardziej współczesny klimat i przytulną atmosferę. Dlatego postanowiliśmy trochę go odnowić i sprawić, że będzie w większym stopniu odzwierciedlał dom, w którym mieszkamy „na co dzień” (hm, gdzie my właściwie teraz mieszkamy?;))

Pomogła nam w tym między innymi marka Wood and Paper. Zobaczcie jak.

Slowspotter-Wood-and-Paper-kamper-podróże-kamperem
Renowacja blatów - Slowspotter

Wspieramy polskie rzemiosło

W Slowspotter staramy się wybierać produkty z naturalnych materiałów, wysokiej jakości, ponadczasowe, najchętniej robione ręcznie. Bliska nam jest zarówno stylistyka retro, geometryczne wzory, jak i hygge vibes; w zasadzie to lubimy dobry mix stylów.
To, co jest również dla nas najważniejsze, to ludzie, którzy stoją za biznesem. Lubimy współpracować z polskimi rodzinnymi manufakturami, w których twórcy tworzą swoje dzieła z pasją i dbałością o szczegóły. I taką właśnie markę, Wood and Paper, stworzyły Agata i Magda, z którymi nawiązaliśmy współpracę przy projekcie blatów do kampera. Od razu znaleźliśmy wspólną płaszczyznę zrozumienia w kwestii projektu naszych wymarzonych stołów: funkcjonalnych i trwałych, których blaty stanowią drewniane mozaiki geometrycznych wzorów , inspirowane wzornictwem lat 50.

Wood-and-Paper-Slowspotter-kamper-renowacja

Jak to się zaczęło?

Markę Wood and Paper poznaliśmy na Targach Rzeczy Ładnych w Warszawie kilka lat temu. Projekty dziewczyn od razu nas zachwyciły, gołym okiem widać było najwyższej klasy rzemiosło w połączeniu z odważnymi kompozycjami kolorów i mozaik z drewna. Szybko nawiązaliśmy przyjazną relację z Magdą i Agatą, które przywiozły do nas stolik osobiście. Czuć było, że Wood and Paper to ich wielka pasja, w którą wkładają całe serducho. Wtedy też kupiliśmy od dziewczyn do naszego mieszkania stolik kawowy z jasnoniebieskim lakierem. Co ciekawe, po tym jak umieszczam w social media relację z naszej rodzinnej codzienności, wiele osób pisze do nas z zapytaniem właśnie o niego.

Kilka słów o manufakturze Wood and Paper

Jest to tradycyjna pracownia stolarska, w której powstają rzeczy z naturalnych materiałów. Wszystko jest przygotowywane i obrabiane właśnie tam, w rodzinnej manufakturze, od początku do końca. Obecnie zaciera się granica między stolarstwem a składaniem mebli z gotowych elementów zakupionych w hurtowni, i czasami można tego nie wychwycić. Ale tu możecie być pewni, że w Wood & Paper są zatrudniani doświadczeni rzemieślnicy, którzy wszystko robią sami ręcznie.

Slowspotter-Wood-and-Paper-blaty-intarska-kamper
tekst alternatywny

Personalizacja blatów

Dzięki temu, że posiadają własną stolarnię, każdy mebel może być spersonalizowany pod konkretne zamówienie i może być spełnieniem dowolnych marzeń oraz wymagań Klienta.
My przekonaliśmy się o tym najlepiej, gdyż blaty stworzone do naszego kampera mają specyficzne wymiary i musiały spełnić określone wymagania techniczne. Musimy przyznać, że efekt przerósł nasze oczekiwania. Stoły wyglądają obłędnie i świetnie się komponują z resztą przestrzeni.

Wood And Paper Slowspotter Renowacja Kampera

Na co stawia Wood and Paper

Wood & Paper stawia na prostotę i formę, a nadrzędną cechą ich wyrobów jest funkcjonalność i trwałość, co twórcy zaczerpnęli z wzornictwa lat 50. i 60, gdy polski design utrzymywał bardzo wysoki, światowy poziom. Zdobyta w rodzinnej stolarni świetna znajomość drewna w różnych postaciach i gatunkach pozwala im kultywować kunszt polskich rzemieślników – artystów stolarzy

To, co jeszcze było dla nas bardzo ważne, to fakt, że w Wood & Paper korzysta się z naturalnych i ponadczasowych materiałów: litego drewna, forniru, sklejki i płyty stolarskiej. My staraliśmy się, aby nasz Lucky (tak nazywamy naszego kampera:)) miał jasne wnętrze, naturalne elementy, które pasują do zielonej tapicerki i otaczającej przyrody. Muszę przyznać, że stoły były wisienką na torcie i wpasowały się w naszą wizję idealnie.

Slowspotter Wood And Paper Renowacja Kampera Wnetrze 9

Intarsja – zdobienia

To właśnie zdobienia stołów Wood & Paper były dla nas czynnikiem decydującym przy wyborze blatów. Stosowana tutaj technika jest nazywana intarsją i jest znakiem rozpoznawczym firmy. Jest to tradycyjna technika stolarska polegająca na zdobieniu, między innymi mebli, wzorami z forniru. Stolarze Wood and Paper ręcznie docinają, szlifują i sklejają drewniane mozaiki. Projekty Magdy nadają tej starodawnej metodzie nowoczesnego charakteru – wzory są proste, geometryczne, inspirowane np. jodełką francuską czy orientalnymi dywanami. My zaufaliśmy dziewczynom w 100% i otrzymaliśmy blaty, które na żywo wyglądały jeszcze lepiej niż na zdjęciach.
Ta kompozycja różnych odcieni naturalnego drewna w połączeniu z wysokiej jakości rzemiosłem „zrobiła” całe wnętrze naszego kampera.

Slowspotter Wood And Paper Intarsja Kamper

Na zakończenie

Przy stołach toczy się całe nasze podróżnicze życie, jemy śniadania, gramy w planszówki, pracujemy, przyjmujemy gości. Są niewątpliwie pięknym towarzyszem przygód.

Musimy przyznać, że Wood and Paper to marka z unikatowa – wyjątkowe stolarstwo, połączenie wysokiej jakości, tradycji rzemiosła i odważnego stylu z charakterem.

Przy okazji zachęcamy Was do wspierania lokalnej ekonomii i polskiego rzemiosła. W ten sposób ograniczamy konsumpcję i dajemy wyraz troski o naszą planetę.

Jeśli chcielibyście poznać inne projekty Wood&Paper i zamówić coś dla siebie, załączam link poniżej.

Materiał powstał przy współpracy z marką Wood and Paper.

Slowspotter Wood And Paper Renowacja Kampera Wnetrze 7
icon smartphone

Gdzie znajdę więcej informacji?

Podaj dalej :)

Spodobał Ci się artykuł?
Slowspotter

Subiektywny przewodnik o podróżach w duchu slow travel. Rodzinnie wyruszamy w świat niespiesznych podróży, aby odnaleźć klimatyczne miejsca, w których czas wolniej płynie oraz historie, które inspirują do świadomego życia. W podróżach stawiamy na bliskość natury, świadomy wypoczynek, zdrową, lokalną kuchnię i wspieranie lokalnych społeczności.