Soul Casas Andaluzja Slowspotter Vejer De La Frontera Nocleg 1

Andaluzja: 3 klimatyczne miejscówki na nocleg (również kamperem)

Andaluzja: 3 klimatyczne miejscówki na nocleg

W naszych podróżach lubimy odkrywać miejsca w duchu slow life, czyli w otoczeniu natury, z klimatem, gdzie gospodarz wita nas z uśmiechem a nasze doświadczenie jest czymś więcej niż pobyt w hotelu.

Andaluzję przejechaliśmy kamperem wiele razy, a nasza pierwsza podróż zaprowadziła nas do kupienia własnego domu na kółkach, a później do zamieszkania na dłużej nad oceanem.  Niezależnie czy podróżujemy kamperem, czy samochodem, wyszukujemy miejsca blisko natury, nierzadko na zadupiu, gdzie zamiast hotelowej betonozy mamy kameralną atmosferę, pyszne i zdrowe jedzenie oraz miejsca, które dbają o przyrodę.

Jak je wyszukujemy? Zazwyczaj korzystamy z rekomendacji innych podróżników, ale często też korzystamy z dostępnych aplikacji i platform internetowych. Jedną z nich jest właśnie Aloha Camp, serwis, który posiada całą bazę starannie wyselekcjonowanych miejsc, bliskich naturze. Jak zdecydujecie się z niego skorzystać, to z kodem: Slowspotter, otrzymacie -100 zł na wyjazd, przy pierwszej rezerwacji.

Tymczasem poznajcie nasze 3 ulubione miejsca w Andaluzji poza utartym szlakiem.

1. Andaluzja: Soul Casas, Vejer de la Frontera

Soul Casas Andaluzja Slowspotter Vejer De La Frontera Nocleg Z Basenem 2

Do Soul Casas wybraliśmy się na majówkę kamperem. To miejsce położone na uboczu, w małym miasteczku Soto, niedaleko jednego z najpiękniejszych miasteczek pueblo blanco – Vejer de la Frontera.

To co nas najbardziej urzekło, to ilość tropikalnych kwiatów, zieleni i drzew, na których wypoczywały bociany. Ta cisza, spokój i przelatujące bociany nad głową to była istna bajka.  Na miejscu oprócz 2-3 stoisk na kampery, znajdują się rustykalne domy, które kiedyś były starymi stajniami, a obecnie
odnowione ze smakiem i dbałością o szczegóły.  Naszą i dzieci uwagę przykuła również tradycyjna andaluzyjska „choza”, czyli starożytna chata ze słomy, w której mieszkali rolnicy, a obecnie wykorzystywana jako miejsce relaksu lub kryjówka do pracy. Goście kamperowi mają również dostęp do jednego z basenów, łazienki, elektryczności i wszystkich serwisów.

Duży plus dajemy temu miejscu za fontannę Osmosis ze świeżą, filtrowaną wodą pitną z naszej własnej studni oraz uroczy plac zabaw.

Więcej odkryjecie sami a tymczasem zapraszamy na naszą relację zdjęciową i video.

Soul Casas Andaluzja Slowspotter Vejer De La Frontera Natura
Soul Casas Andaluzja Slowspotter Vejer De La Frontera Z Dziećmi
Soul Casas Andaluzja Slowspotter Vejer De La Frontera Nocleg Basen
Soul Casas Andaluzja Slowspotter Vejer De La Frontera Nocleg Kamperem
Soul Casas Andaluzja Slowspotter Vejer De La Frontera Nocleg Blisko Natury
Soul Casas Andaluzja Slowspotter Vejer De La Frontera Nocleg

2. Andaluzja: Finca las Piñas, Roche

Finca Las Pinas Andalusia Nocleg Slowspotter Roche

To miejsce odkryliśmy w dzielnicy Roche, niedaleko Conil de la Frontera, miasteczka nad oceanem, w którym zamieszkaliśmy na dłużej. Szukaliśmy klimatycznej przestrzeni, aby pomieszkać w kamperze wśród zieleni i zwierząt, tam gdzie nas pies i dzieci będą mogli beztrosko pobiegać.  To co nas urzekło to oczywiście drzewa piniowe i konie, o które z wielką troską dbają Ric & Lea. Nie bez kozery to miejsce nazywają “more than riding”, w którym relacja ze zwierzętami oparta jest na uważności i delikatności podczas jazdy. Ich misją jest wprowadzenie tego podejścia do lokalnej społeczności, w Andaluzji. Dlatego zajęcia, które prowadzą  dla lokalnych dzieci i młodzieży są holistyczne, dzięki czemu dzieci mogą od samego początku uczyć się, jak zbudować przyjaźń z końmi. Ponadto prowadzą również indywidualne jazdy dla dorosłych i specjalne “retreats” z udziałem tych pięknych zwierząt.

Finca Las Pinas Andalusia Nocleg Slowspotter Roche 1
Finca Las Pinas Andalusia Nocleg Slowspotter Roche 10
tekst alternatywny
Andaluzja-kamperem
Finca Las Pinas Andalusia Nocleg Slowspotter Roche 11
Finca Las Pinas Andalusia Nocleg Slowspotter Roche 6

3. Andaluzja: Suryalila Retreat Center, Villamartin, Cadiz

Miejsce odkryte przez nas w 2022 roku, podczas naszej pierwszej podróży kamperem. Widać jak różnorodna jest Andaluzja: mamy wybrzeże, morze, ocean, góry, jak i płaskie, zielone tereny. Niedaleko miasta Villamartin ukryte jest wyjątkowe sanktuarium Suryalila Retreat Center – miejsce dla każdego miłośnika jogi, masaży, wellness, wegetariańskiego jedzenia, jak i przebywania na łonie natury, w ciszy i spokoju.

My wybraliśmy to miejsce, z wielu powodów. Przede wszystkim szukaliśmy oazy spokoju dla naszych dzieci, miejsca do pracy dla taty jak i zajęć jogi dla mamy:) Tu każdy znalazł kąt dla siebie a przede wszystkim doświadczyliśmy relacji pełnych ciepła, uśmiechu i życzliwości.

W cenie za nocleg każdy może uczestniczyć w zajęciach jogi, a dodatkowo można wykupić pyszne i zdrowe śniadanie.

Pole kamperowe otoczone jest polami, na których pasą się zwierzęta, położone jest na uboczu, w zacisznej części Suryalila.

Jeśli chodzi o nocleg, miejsce oferuje najróżniejsze możliwości. Mamy tu odnowione cortijo z pokojami, jurty, klimatyczne domki. Często organizowane są tu różnego rodzaju “retreats” a samo miejsce jest wyróżnione przez wiele portali podróżniczych i jogowych, takich jak TripAdvisor, Omyoga, Joga Journal itp.

Andaluzja Yoga Retreat Center Slowspotter
Suryalila Retreat Center Spain Slowpsotter Corijo
Suryalila Retreat Center Spain Slowpsotter Animals 1

Zainteresowało Cię to miejsce? Pełen opis naszej relacji znajdziesz tutaj

Podaj dalej :)

Spodobał Ci się artykuł?
Slowspotter

Subiektywny przewodnik o podróżach w duchu slow travel. Rodzinnie wyruszamy w świat niespiesznych podróży, aby odnaleźć klimatyczne miejsca, w których czas wolniej płynie oraz historie, które inspirują do świadomego życia. W podróżach stawiamy na bliskość natury, świadomy wypoczynek, zdrową, lokalną kuchnię i wspieranie lokalnych społeczności.